Tarasy ryżowe Longsheng – przewodnik

Tarasy Ryżowe Smoczego Grzbietu to najbardziej niesamowite tarasy ryżowe w Chinach. Rozciągające się warstwy tarasów u podnóża góry Longji tworzą niezwykły krajobraz. A wszystko to dzięki codziennej pracy ludzkich rąk. Tarasy w Longsheng pochodzą z XIII wieku i dziś zajmują powierzchnię 66 km2.

Region ten zamieszkiwany jest przez dwie mniejszości etniczne – ludność  Zhuang i Yao. Kobiety z klanu Yao charakteryzują się bardzo długimi włosami, które na co dzień układają w turban.

Dazhai village

W Longsheng jest czym się zachwycać, a mimo, że teren jest spory to warto obrać sobie jedną bazę wypadową. My zrobiliśmy to właśnie w wiosce Dazhai. Przepiękna urokliwa wioska, gdzie jedliśmy najlepiej przyrządzoną wołowinę w całych Chinach! Wioska Ping’an, która równie chętnie wybierana jest jako baza wypadowa, położona jest o 4 godziny trekkingu od Dazhai. Widoki niezapomniane!

Dazhai Village

West Hill Music

West Hill Music to najwyżej położony punkt na terenie całego parku Longsheng. Szlak na wzgórze zaczyna się w wiosce Dazhai i zajmuję około 2 godzin. Mało wymagająca trasa, która przebiega przez poletka ryżowe oraz okoliczne wioski, gdzie możemy poobserwować codzienne życie mieszkańców. Na szczycie możemy w całej okazałości podziwiać piękne tarasy ryżowe i próbować lokalnych przysmaków.

Golden Buddha Peak

Szczyt ten również jest dostępny z wioski Dazhai. Przejście trwa około 3 godzin, ale możecie też wybrać kolejkę linową za 60 CNY w jedną stronę. Widoki, które się roztaczają są przepiękne i można godzinami siedzieć i się w nie wpatrywać. Muszę przyznać, że panuje tam niesamowity, uspokajający klimat.

Ping’an

Ping’an to równie często wybierana baza wypadowa na terenie Longsheng. Mieliśmy ograniczony czas, dlatego mogliśmy wybrać tylko jedną z nich. Możecie również ją odwiedzić zatrzymując się w Dazhai, bo trekking zajmuje około 4 godzin. Jeśli zdecydujecie wybrać się do Ping’an również macie sporo atrakcji do zobaczenia, między innymi szlak “Seven Stars Accompany the Moon” – oraz szlak “Nine Dragons and Five Tigers”.

Informacje praktyczne

W Longsheng spędziliśmy dwie noce – pod względem atrakcji, jakie można tam zobaczyć, jest to wystarczający czas. Jednak zdecydowanie polecam zostać tam dłużej! To miejsce jest otoczone jakąś magiczną, sielankową aurą, że mogłabym tam spędzić i tydzień.

CENY

Wstęp na teren parku jest płatny 100 CNY/os, który również obejmuje Dazhai i Ping’an. Wstęp jest jednorazowy więc na terenie tarasów, możecie zostać ile chcecie 🙂

Za noc w pokoju dwuosobowym z łazienką zapłaciliśmy 72 CNY. Nocleg zarezerwowany za pośrednictwem booking.com.

Za najlepszą wołowinę jaką jedliśmy w Chinach zapłaciliśmy 50 CNY.

TRANSPORT

Z Guilin dostaniemy się tam autobusem, który odjeżdża z  Guilin Qintan Bus Station w cenie 16-18 CNY. Bus jedzie około 2h.

W związku z tym, że przebywaliśmy wcześniej w Yangshuo, to wzięliśmy autobus właśnie z tego miejsca. Koszt był sporo droższy bo za jeden bilet do Lonsgsheng zapłaciliśmy 90 CNY. Nie chcieliśmy jednak tracić czasu na powrót do Guilin. Autobus odjeżdża z dworca autobusowego.

INFORMACJE DODATKOWE

W Chinach latanie dronem jest dozwolone, przestrzegać oczywiście należy prawa lotniczego – chyba, że istnieje wyraźny zakaz latania dronami. W Lonsgsheng bez problemu polecicie dronem, jednak trzeba być ostrożnym, bo pod względem dronów to było bardzo oblegane miejsce.

Jeśli wybieracie się na dłuższą podróż to polecam zerknąć na inne moje posty dotyczące podróżowania po Chinach – klik, oraz jakie aplikacje na telefon są pomocne w Państwie Środka – klik.