Tianmen Mountain – praktyczny przewodnik

Tianmen Mountain leży w Parku Narodowym Tianmen, na południe od Zhangjiajie w prowincji Hunan. Góra jest stosunkowo łagodna, pełna starych drzew, krętych winorośli, mchów i stalagmitów. Rzadka sceneria na szczycie góry sprawia, że z pewnością ​​jest to miejsce warte odwiedzenia! Będąc w Zhangjiajie z pewnością jest to punkt obowiązkowy.

Brama do nieba – Tianmen Cave

Całe pokolenia w prowincji Hunan wierzyły, że góra Tianmen była królestwem bogów. Według legendy – to tutaj bogowie spotykają się ze śmiertelnym światem. Na górę prowadzi 999 schodów. Jeśli pokonamy te strome schody (co jest nie lada wyczynem! :D) na górze czeka na nas atrakcyjna trasa widokowa. Mapa poniżej.

Mapa Tianmen Mountian

Tianmen Mountain znana jest również z praktykowania wingsuit jumping. Polecam odpalić youtube i zobaczyć jak ludzie przelatują przez tę dziurę – ciarki przechodzą 😀 To właśnie tutaj odbyły się 1 i 2 światowe mistrzostwa tego ekstremalnego sportu. Nie brakowało też niestety śmiertelnych wypadków…

Jak widać na mapie – czeka Was spory szlak, który obsadzony jest dodatkowymi atrakcjami. Na szczególne zainteresowanie zasługuje Świątynia, która chroni jeden z pięciu reliktów Sakyamuni Buddha oraz Glass Skywalk.

Widoki z góry Tianmen

Informacje praktyczne

Za wstęp na teren parku Tianmen zapłaciliśmy 261 CNY na osobę. Skywalk to ekstra koszt – 5 CNY. Na wycieczkę należy przeznaczyć jeden dzień.

Są dwie opcje dojechania na górę. Pierwsza z nich to wjazd najdłuższą kolejką na świecie. Niestety my nie skorzystaliśmy z tej opcji, ponieważ byliśmy w szczycie sezonu, i jak dotarliśmy na miejsce – wszystkie bilety na ten dzień były wyprzedane. Nie można biletów kupić online, dlatego jeśli chcecie skorzystać z tej opcji (co na pewno jest mega doświadczeniem!) to musicie pojawić się na miejscu wcześnie rano, przed otwarciem kas. Kasy biletowe i start podróży do Tianmen odbywa się w Zhangjiajie. Wystarczy wpisać w google maps “Tianmenshan Cableway” i to jest dokładnie to miejsce. Ze ścisłego centrum dojście zajmie Wam max 15 minut.

Zatem nam została druga opcja – dojazd autobusem (a nawet dwoma). Oczywiście staliśmy w sporych kolejkach, jak na Chiny przystało, ale w końcu udało nam się wsiąść do większego autobusu, który zawozi na główny parking, a potem należy przesiąść się do małego autobusu, który jedzie bardzo krętą drogą (wszystko jest tak zorganizowane, że nie ma szans na wejście do złego autobusu). To również było niesamowite przeżycie, także aż tak bardzo nie żałowaliśmy, że nie udało nam się wjechać kolejką.

Taką drogą jechaliśmy autobusem na górę.

Żeby kupić bilet (jak w większości atrakcji turystycznych w Chinach) należy mieć przy sobie paszport.

Najlepiej wziąć ze sobą zapas wody i jedzenia, bo ceny na górze są znacznie droższe niż normalnie.

Górę bardzo często okrywa mgła, dlatego weźcie pod uwagę, że możecie trafić na słabą widoczność. Podczas naszego pobytu pogoda była bardzo zmienna – raz mgła, raz słońce.

Wejście w mgłę 🙂

Zatrzymaliśmy się w mieście Zhangjiajie i za noc w pokoju dwuosobowym z łazienką zapłaciliśmy 103 CNY. Rezerwacja jak zwykle za pośrednictwem booking.com.

Co do latania dronem w Tianmen Mountain – ciężko stwierdzić. Od znajomego Chińczyka dowiedziałam się, że nad górą obowiązuje zakaz latania dronami. Nie znalazłam jednak żadnego potwierdzenia jego słów w internecie, a nie widziałam też żadnego znaku czy informacji na terenie parku, który by informował o takim zakazie.

Jeśli wybieracie się na dłuższą podróż to polecam zerknąć na inne moje posty dotyczące podróżowania po Chinach – klik, oraz jakie aplikacje na telefon są pomocne w Państwie Środka – klik.